Slogen Here
שם
מס' טלפון
אימייל
תוכן ההודעה
הירשם לניוזלטר
שלח
שם שלך
מייל שלך
שם הנמען
מייל הנמען
תוכן ההודעה
שלח
אימייל
שלח

יפו

נמל יפו המוכר כיום כאתר תיירות ופנאי פופולרי, שימש בעבר לנמל המסחר העיקרי של מדינת ישראל. בשנים האחרונות איזור הנמל בפרט ויפו בכלל, חווה פריחה נדל"נית מסחררת, עם מתחם נגה המחודש, גבעת אנדורמדה היוקרתית ושכונת עג'מי עתירת בנייני הבוטיק והווילות האורבניות 

יפו התנהלה כעיר עצמאית במשך אלפי שנים ובשנת 1949 התאחדה עם תל אביב שהוקמה בסמוך אליה. יפו היא אחת הערים העתיקות בארץ, ומוזכרת הן בתנ"ך והן בברית החדשה. בעבר נמל יפו נחשב לנמל הראשי של ארץ ישראל אולם אחרי מלחמת העצמאות וכיבושה של העיר הוא ירד מגדולתו. בהתאם גם אוכלוסיית העיר השתנתה. בשנות החמישים גם הרחובות ביפו קיבלו שמות, כיוון שעד אז זכו למספרים בלבד.

זוהי יפו 

באמצע שנות השישים, עם פתיחתו של נמל אשדוד, חדל נמל יפו לשמש כנמל מסחר והפך לנמל דייגים ולאזור בילוי, בדומה לנמל תל אביב. עיריית תל אביב השקיעה ממון רב בשיקום מתחם יפו העתיקה והאזור הסמוך לכיכר השעון, עד שאלה הפכו למרכזי תיירות ותרבות פעילים ופופולאריים, המושכים אליהם תיירים ומבקרים מהארץ ומחו"ל.  ביפו גם חיי תרבות ואמנות עשירים בזכות הגלריות הרבות הפרושות לאורך רחובותיה הצרים של יפו העתיקה והתיאטרונים הוותיקים שפועלים בה – תיאטרון "גשר", "הסמטה" והתיאטרון היהודי-ערבי, בית "מיומנה", פסטיבל "לילות יפו" ועוד.

יפו - שילוב של תרבות ונדל"ן 

עוד אתרי תרבות היסטוריים בולטים ביפו הם קולנוע אלהמברה בשדרות ירושלים, אשר נחשב רחובה הראשי של יפו ומשמש כיום כבית לתנועת הסיינטולוגיה. קולנוע פארוק שנמצא בסמוך אליו נהרס כמעט כליל וכיום עומד על חצי משטחו בניין מגורים יוקרתי. במקום קולנוע נגה המיתולוגי, שנמצא גם הוא בשדרות ירושלים, עומד כיום אולם נגה המשמש כאולם הבית של תיאטרון גשר וממולו, במבנה ששימש בעבר את קולנוע "צליל" (בעבר – קולנוע "ראשיד") עומד מועדון התיאטרון שמשמש למופעים ואירועים. עוד נזכיר את מועדון הלילה היווני "אריאנה" שהיה אבן דרך במוזיקה הים-תיכונית בישראל ובו הופיע לראשונה אריס סאן האגדי. 

ואיך אפשר כתבה בלי יפו בלי להזכיר את איצטדיון בלומפילד? איצטדיון הכדורגל של קבוצות ליגת העל של תל אביב – יפו שנחנך בשנות החמישים ומשמש מגרש הבית של קבוצת "הפועל תל אביב".

כיום גרים ביפו יהודים לצד ערבים, בשכונות מגוונות, עתיקות וחדשות, השוכנות זו לצד זו: יפו העתיקה, יפו ג', יפו ד', גבעת עלייה, עג'מי, מנשייה, המושבה האמריקאית-גרמנית, צהלון, גבעת הרצל, גבעת אנדרומדה ותל כביר .

בהתאם להתפתחותה של יפו, והקרבה שלה לים, החלו להיבנות בשנים האחרונות מתחמי מגורים יוקרתיים ביפו, אשר מושכים אליהם הן תושבי חוץ והן תושבים מקומיים ומשפרי דיור. 

השכונות הפופולריות כיום ביפו הם: מתחם שוק הפשפשים שנבנים בו פרוייקטים במבנים לשימור, אשר נושאים אופי עותומאני-יפואי וזוכים לביקוש בקרב זוגות צעירים ותושבי חוץ.
מתחם עג'מי - שבו מצויים הבתים האותנטיים, הווילות ההיסטורית רחבות הידיים ועתירות האבן.
מתחם נגה - שבו מבני באוהאוס מקוריים שעברו שחזור ושימור.
מתחם המושבה האמריקאית - שבו מספר קטן של פרוייקטים, בנייני בוטיק קטנים, מקוריים ואיכותיים. 

עסקים ביפו

  • תאטרון נגה תאטרון עם הסטוריה ארוכה

    שד' ירושלים 123, תל אביב יפה
    טלפון: 0147258369
  • מרגוזה - מאפיית בוטיק מאפיית שכונתית בלב שוק הפשפשים ביפו.

    מרגוזה 24 שוק הפשפשים ,יפו
    טלפון: 03-6817787
  • פועה - קפה שכונתי בית קפה מסעדה וינטאג' סטייל.

    רבי יוחנן 8
    טלפון: 03-6823821
  • שרון ברונשר - בוטיק אופנה בוטיק אופנה מינימלסטי מאופק וקלאסי.

    עמיעד 13 שוק הפשפשים, יפו
    טלפון: 03-6831896
  • דורית שרון - בוטיק אופנה אופנת בייסיק איכותית ונוחה.

    שמעון בן שטח 9, יפו
    טלפון: 03-6996631
  • קורדיליה - מסעדת שף מסעדת שף צרפתית קלאסית.

    סמטת הזכוכית 1, יפו
    טלפון: 03-5184668
  • סופי - עיצוב הבית חנות מיוחדת לעיצוב הבית.

    נחמן 3 שוק הפשפשים
    טלפון: 03-5162077
  • Loveat - בית קפה בית קפה מסעדה אורגני.

    מחסן 1 נמל יפו
    טלפון: 03-72566660
  • סרדיניה - מסעדה אוכל איטלקי איכותי.

    כיכר קדומים 8 יפו העתיקה
    טלפון: 03-6832211

 © כל הזכויות שמורות לחברת "אורן נדלן נווה צדק בע"מ" - אין להעתיק, לשכפל, לצלם, לתרגם, לקלוט ו/או לאכסן במאגר מידע בכל דרך ו/או אמצעי מכני, דיגיטלי, אופטי, מגנטי ו/או אחר – חלק כלשהו מן המידע ו/או המאמרים ו/או התמונות ו/או האיורים ו/או כל תוכן אחר שצורף ו/או נכלל באתר אינטרנט זה, בין אם לשימוש פנימי ו/או לשימוש מסחרי. כל שימוש בתכני האתר ללא אישור מפורש בכתב מ"אורן נדלן נווה צדק"' אסור בהחלט.

כל המידע המתייחס לנכסים למכירה והשכרה הוא ממקורות אמינים. המוצג אינו מתימר להיות מדויק והוא כפוף לטעויות, השמטות ושינויי מחיר. כל הצילומים הריבועיים והממדים הינם בקירוב. ממדים מדוייקים ניתן לקבל באמצעות שכירת שרותים מקצועיים של אדריכל או מהנדס. מס' חדרי השינה המצויין לעיל אינו מסקנה משפטית. על כל אדם להתייעץ עם עורך דין, אדריכל או כל מומחה אחר מטעמו, לצורך קביעה כמה מהחדרים בנכס יוכלו לשמש כחדרי שינה, בהתאם לחוק.