Slogen Here
שם
מס' טלפון
אימייל
תוכן ההודעה
הירשם לניוזלטר
שלח
שם שלך
מייל שלך
שם הנמען
מייל הנמען
תוכן ההודעה
שלח
אימייל
שלח

מדריך להשכרת דירה


שוכרים דירה? הדברים החשובים שעליכם לבדוק ולהקפיד עליהם לפני שנכנסים לדירה שכורה

 

1. מחפשים דירה בשכירות – שלושת הדברים החשובים ביותר לפני שיוצאים לחיפוש דירה להשכרה הם: מיקום הדירה, גודל הדירה והתקציב שעומד לרשותכם. 

2. היכן מחפשים דירה להשכרה? בעיתונים היומיים, באתרי האינטרנט הייעודיים ואצל מתווכים באזור בו אתם מעוניינים לגור. חיפוש דירה יכול להיות תהליך מתיש ולקחת זמן, עליכם להיאזר בסבלנות ואורך רוח. אם זמנכם יקר לכם, כדאי לשקול להיעזר במתווך, שיחסוך לכם ביקור בדירות לשכירות שבעליהן מצהירים עליהם שהן מרווחות ומשופצות, ובפועל מתברר שהן רחוקות מלהיות כאלה. העמלה של המתווך בעסקה של השכרת דירות היא חודש שכר דירה פלוס מע"מ,  עכשיו תעשו את החשבון של העלות מול התועלת, כמה זמן ייקח לכם לחפש דירה להשכרה וכמה שווה לכם הזמן שלכם. 

3. הגיעו לראות את הדירה ביום ובלילה – לפני שחותמים על החוזה, הגיעו לראות את הדירה פעמיים לפחות. פעם אחת בשעות היום, כדי לראות את הדירה באור ולבדוק האם היא מוארת או חשוכה. בשעות האור בדקו גם את האזור בו ממוקמת הדירה, במיוחד אם אתם עובדים או נמצאים בבית בשעות היום, חשוב לבדוק האם האזור סואן ורועש בשעות אלה.  פעם נוספת, יש להגיע לראות את הדירה והאזור בשעות הלילה. כשאתם מגיעים לבדוק את הדירה, נסו לשוחח עם השכנים ודיירים ברחוב, כדי לשאול אותם על השכונה, על הבניין וכל מה שחשוב לכם. 

4. לפני שחותמים על חוזה שכירות – בדקו את הדירה היטב, כיוון שבדרך כלל החוזה מחייב את השוכרים לתקן כל קלקול בדירה. על כן, עליכם לבדוק בסבלנות ובזהירות כל מה שדורש תיקון בדירה. התמקדו במיוחד באזורי המקלחת/אמבטיה, שירותים ומטבח, אזורים שבהם יש אביזרי אינסטלציה עדינים שמרבים להתקלקל. על בעל הבית להשכיר לכם דירה שהכול בה תקין לחלוטין, ועליכם, כשוכרים, להתעקש על כך, אחרת זה עלול לעלות לכם ביוקר.

 

5.תיקונים – בהמשך לסעיף הקודם (5) – הוסיפו לחוזה סעיף שאומר שבעל הבית אחראי על התיקונים בדירה, תיקוני בלאי שלא נגרמו באשמת השוכרים. כלומר – האחריות להביא איש מקצוע או לתקן ליקויים בדירה בזמן סביר ותיקונים דחופים – באופן מיידי ועל חשבון המשכיר (בעל הבית).  לחלופין, השוכרים יכולים להביא איש מקצוע ולחייב את בעל הבית בסכום עלות התיקון. 


6. חוזה השכירות – חלק מבעלי הבתים משתמשים בחוזה שכירות סטנדרטי, שהעתק שלו ניתן לרכוש בכל סניף דואר. ישנם בעלי בתים שמעדיפים לכתוב חוזה אחר, בדרך כלל מורחב יותר. כך או אחרת, עליכם לעבור על החוזה ביסודיות ולקרוא היטב כל סעיף וסעיף. מומלץ מאוד להיוועץ בעורך דין שיסב את תשומת ליבכם לאותיות הקטנות, כי אחרי שתחתמו יהיה קשה לשנות ולהוכיח את הדברים שעליהם חתמתם, אז שימו לב.
בחוזה יירשמו בבירור גובה שכר הדירה החודשי, תנאי התשלום (חודש בחודשו או מספר תשלומים שנתי), סך הערבות הנדרשת לדירה, מועדי כניסה ויציאה מהדירה.


7. ועד בית, ארנונה, מיסים – בררו מראש האם תשלום ועד הבית חל על השוכרים ואם כן, מה גובהו. הקפידו לציין בחוזה שתשלום דמי ועד הבית יכלול טיפול שוטף בצרכי הבניין המשותף (כגון ניקיון וגינון), אך לא יכלול תשלומים על שיפוצים נרחבים או תיקונים בבניין כגון צנרת וחשמל, שאמורים לחול על המשכירים, בעלי הבית. 
באזורים מסוימים משלמים הדיירים ארנונה גבוהה מאוד – כדאי לדעת את הפרט הזה מראש, ולא להיות המומים כשמגיע החשבון הדו-חודשי מהרשות המקומית. 
בנוסף – עליכם לוודא שכל התשלומים עד מועד כניסתכם לדירה שולמו ואין חובות. עליכם לבקש מהמשכירים לבצע קריאות מונה של חברת החשמל ומד המים, ולציין במפורש בחוזה את תוצאות הקריאות – כדי שלא תיאלצו לשלם את חובותיהם של השוכרים הקודמים. 

 

 


8. אביזרים וציוד שנשאר בדירה – בעיקרון אתם אמורים לקבל את הדירה נקייה ומסוידת, ולהחזיר אותה באותו מצב. אם נשארים בדירה אביזרים או ריהוט או מוצרי חשמל, יש לציין זאת בבירור בחוזה השכירות ברשימה מסודרת, תוך ציון מצבו הפיזי של כל אביזר. לדוגמה: מקרר חדש, מזגן ישן וכדומה. 

9. חיות מחמד – בדירות מסוימות אסור להכניס בעלי חיים, בררו במדויק את הסוגיה עם בעלי הבית החדשים שלכם. בהצלחה!

 © כל הזכויות שמורות לחברת "אורן נדלן נווה צדק בע"מ" - אין להעתיק, לשכפל, לצלם, לתרגם, לקלוט ו/או לאכסן במאגר מידע בכל דרך ו/או אמצעי מכני, דיגיטלי, אופטי, מגנטי ו/או אחר – חלק כלשהו מן המידע ו/או המאמרים ו/או התמונות ו/או האיורים ו/או כל תוכן אחר שצורף ו/או נכלל באתר אינטרנט זה, בין אם לשימוש פנימי ו/או לשימוש מסחרי. כל שימוש בתכני האתר ללא אישור מפורש בכתב מ"אורן נדלן נווה צדק"' אסור בהחלט.

כל המידע המתייחס לנכסים למכירה והשכרה הוא ממקורות אמינים. המוצג אינו מתימר להיות מדויק והוא כפוף לטעויות, השמטות ושינויי מחיר. כל הצילומים הריבועיים והממדים הינם בקירוב. ממדים מדוייקים ניתן לקבל באמצעות שכירת שרותים מקצועיים של אדריכל או מהנדס. מס' חדרי השינה המצויין לעיל אינו מסקנה משפטית. על כל אדם להתייעץ עם עורך דין, אדריכל או כל מומחה אחר מטעמו, לצורך קביעה כמה מהחדרים בנכס יוכלו לשמש כחדרי שינה, בהתאם לחוק.