Slogen Here
שם
מס' טלפון
אימייל
תוכן ההודעה
הירשם לניוזלטר
שלח
שם שלך
מייל שלך
שם הנמען
מייל הנמען
תוכן ההודעה
שלח
אימייל
שלח

מדריך משכנתאות

מה חשוב לדעת  לפני שלוקחים משכנתא? עם מי צריך להתייעץ לפני שלוקחים משכנתא? מהן הטעויות הנפוצות בתחום המשכנתאות? כל אלה ועוד במדריך שהכנו לכם.

לקיחת משכנתא היא בדרך כלל המהלך הפיננסי העיקרי שנעשה בחיים. משכנתא, על כל הכרוך בה, היא לא עוד פעולה בנקאית פשוטה אלא פעולה שנעשית לטווח ארוך ומשפיעה למשך שנים רבות על ההתנהלות הפיננסית של כל המשפחה. לכן, בדיוק כמו שאנחנו בודקים, מתייעצים ומשווים כאשר אנחנו רוצים לרכוש רכב חדש או לבחור רופא, כך עלינו לעשות בבואנו לקחת משכנתא, ואף ביתר דיוק. חשוב לבדוק, להשוות ולנהל משא ומתן לפני שמחליטים היכן לוקחים משכנתא, ממי לוקחים משכנתא, באיזה היקף לוקחים את המשכנתא ולכמה שנים. זכרו: חוסר תשומת לב עשוי לגרום לטעויות שעלולות לעלות ביוקר רב.


לפניכם מספר כללי יסוד חשובים ללקיחת משכנתא:


המשכנתא חייבת להתאים ליכולות הפיננסיות של המשפחה. חשוב לבדוק מהו ההון העצמי העומד לרשותכם, ובאיזה גובה החזר תוכלו לעמוד בכל חודש. לא כדאי להסתמך על השערות לעתיד כמו העלאה במשכורת או ירושה שצפויה להתקבל בעתיד, כיוון שכל אלה עשויים להשתנות במשך השנים, מסיבות שונות. הסתמכו אך ורק על סכומים בטוחים. בכל מקרה, לא מומלץ שגובה ההחזר החודשי יעלה על שליש מההכנסה החודשית נטו של בני הזוג. כמו כן, מומלץ להתייעץ עם יועץ משכנתאות פרטי על מנת לוודא מסלולים וריביות נכונים.


תקופת המשכנתא היא בעלת חשיבות עליונה. ככל שמקצרים את אורך ההלוואה כך משלמים פחות עבור תשלומי הריבית. הכלל הוא פשוט – משכנתא קצרה יותר היא זולה יותר.


מועד ההחזר החודשי?


איך תדעו באיזה מועד לקבוע את ההחזר החודשי? כשחותמים על הסכם ההלוואה, מחליטים גם על מועד החיוב החודשי. ניתן לבחור בין מספר מועדים, ומומלץ לקבוע מועד חיוב שיתאים למועד קבלת המשכורת.


ולבסוף, טיפ חשוב: לנוחותכם, ניתן להתחיל בהחזרי המשכנתא רק לאחר קבלת המפתח לדירה החדשה. כך שאם אתם גרים בשכירות או מוכרים את הדירה הנוכחית שלכם, לא תצטרכו לשלם בתקופת הביניים גם שכר דירה וגם את החזרי המשכנתא.

 © כל הזכויות שמורות לחברת "אורן נדלן נווה צדק בע"מ" - אין להעתיק, לשכפל, לצלם, לתרגם, לקלוט ו/או לאכסן במאגר מידע בכל דרך ו/או אמצעי מכני, דיגיטלי, אופטי, מגנטי ו/או אחר – חלק כלשהו מן המידע ו/או המאמרים ו/או התמונות ו/או האיורים ו/או כל תוכן אחר שצורף ו/או נכלל באתר אינטרנט זה, בין אם לשימוש פנימי ו/או לשימוש מסחרי. כל שימוש בתכני האתר ללא אישור מפורש בכתב מ"אורן נדלן נווה צדק"' אסור בהחלט.

כל המידע המתייחס לנכסים למכירה והשכרה הוא ממקורות אמינים. המוצג אינו מתימר להיות מדויק והוא כפוף לטעויות, השמטות ושינויי מחיר. כל הצילומים הריבועיים והממדים הינם בקירוב. ממדים מדוייקים ניתן לקבל באמצעות שכירת שרותים מקצועיים של אדריכל או מהנדס. מס' חדרי השינה המצויין לעיל אינו מסקנה משפטית. על כל אדם להתייעץ עם עורך דין, אדריכל או כל מומחה אחר מטעמו, לצורך קביעה כמה מהחדרים בנכס יוכלו לשמש כחדרי שינה, בהתאם לחוק.