Slogen Here
שם
מס' טלפון
אימייל
תוכן ההודעה
הירשם לניוזלטר
שלח
שם שלך
מייל שלך
שם הנמען
מייל הנמען
תוכן ההודעה
שלח
אימייל
שלח

נווה צדק כיום

אורן כץ | 22.05.2013
שכונת נווה צדק תל אביב היום היא חוף מבטחים ואי של שפיות בכרך הגדול והסואן של תל אביב, הרבה מאוד נכתב בשנים האחרונות על שכונת נווה צדק, ההיבט הנדל"ני, וההתפתחות המהירה והמטאורית של שכונה כה קטנה ומיוחדת, אנחנו חשבנו לכתוב קצת אחרת... ובכן זווית הראייה של תושב שכונת נווה צדק  היא קצת שונה מביקור בבתי הקפה והמסעדות המרשימות שמעטרות את השכונה ואף שונה מבסיור מודרך של מדריכים מקומיים ומנוסים שהיא חוויה רוחנית שלוקחת אותך בזמן מאה שנה ויותר אחורנית. 

שכונת נווה צדק תל אביב ידעה עליות ומורדות ברמת המחירים המבוקשים על ידי בעלי הנכסים שהחליטו למכור את מרכולתם ולעזוב ,ואף ידעה תקופות קשות של הזנחה , ועוני בשנות השישים ,שבעים ואף שנות שמונים ,הבתים נכסים ונדלן בלב שכונת נווה צדק שרבות נכתב וסופר עליהם עמדו בשיממונם , ידעה לתאר זאת היטב הסופרת גודי קופר וויל בספרה ואף קבעה באומרה את שמו של הספר "הבתים נדמו להיכלות" אכן "היכלות" הבתים בלב שכונת נווה צדק נבנו על ידיי מעשה אומן ,רובם עם תקרות גבוהות וחלונות גדולים ,קירות כורכר עבים שכלל אינם זקוקים למיזוג אוויר מכל סוג שהוא, וחצרות  מרוצפות באבנים מצויירות , הבתים היו מדהימים ועדיין כאלה , האנשים מקסימים ועדיין כאלה, אז מה השתנה ? לא השתנה! פעם היו כאן סופרים ואנשי רוח , עגנון, שכל ילד לומד את סיפורו, שמעון רוקח איש אשכולות ממייסדי השכונה , אהרון שלוש, נחום גוטמן ועוד רבים אחרים, גם היום ישנם אמנים רבים ויוצרים חשובים המתגוררים בשכונה הממלאים אותנו בגאווה, דווד טרטקובר, יוצר ואמן חשוב זוכה פרס ישראל, הצייר והפסל אורי ליפשיץ, רקדני מחול ולהקת בת שבע ומשכנה החדש , ועוד רבים אחרים, שכונת נווה צדק לא השתנתה הרבה, היא נהנית מעדנה וניקיון , אין כאן אוטובוסים, כמו שפעם לא היו, הבתים שופצו ושוחזרו ותודות לעירייה חכמה אף התהדקה השמירה על שימור אופייה הארכיטקטוני וההיסטורי המהווה נטבח חשוב ומיוחד בכל עיר בעולם המתפארת בזהותה, לא השכילה עיריית תל אביב במתן היתרים לטבעת המגדלים הסוגרת על שכונת נווה צדק אך זה נושא לכתבה אחרת. 

שכונת נווה צדק תל אביב היום היא פנינה, יש כאלה מבין התושבים שמכנים אותה כפר יווני ,הקרבה של שכונת נווה צדק לים מושכת הורים וילדים רבים לחוף מנטה ריי הקרוב, בשעות אחה"צ לשבת עם אבטיח קר ,גבינה בולגרית הרבה ארמונות חול וים כחול, שכונת נווה צדק היא פשוט אי של שקט אי של חנויות יפות ומסוגננות, של בתים שאין להם תריסי פלסטיק מפוייחים אלא תריסיי עץ אותנטיים,של בתים יפים שלא מנקרים עיניים, ויופיים הוא בפשטותם שכונת נווה צדק תל אביב היום היא שכונה בדיוק כמו של פעם, היא בעצם שכונה! אפילו הבריטים או יותר נכון כלל תושבי החוץ שחיים כאן מבינים ותפסו את העניין, אפילו הם נהנים מהעובדה שאומרים כאן שלום אחד לשני ושהשכנים קופצים לבקר מבלי להודיע מראש.

 © כל הזכויות שמורות לחברת "אורן נדלן נווה צדק בע"מ" - אין להעתיק, לשכפל, לצלם, לתרגם, לקלוט ו/או לאכסן במאגר מידע בכל דרך ו/או אמצעי מכני, דיגיטלי, אופטי, מגנטי ו/או אחר – חלק כלשהו מן המידע ו/או המאמרים ו/או התמונות ו/או האיורים ו/או כל תוכן אחר שצורף ו/או נכלל באתר אינטרנט זה, בין אם לשימוש פנימי ו/או לשימוש מסחרי. כל שימוש בתכני האתר ללא אישור מפורש בכתב מ"אורן נדלן נווה צדק"' אסור בהחלט.

כל המידע המתייחס לנכסים למכירה והשכרה הוא ממקורות אמינים. המוצג אינו מתימר להיות מדויק והוא כפוף לטעויות, השמטות ושינויי מחיר. כל הצילומים הריבועיים והממדים הינם בקירוב. ממדים מדוייקים ניתן לקבל באמצעות שכירת שרותים מקצועיים של אדריכל או מהנדס. מס' חדרי השינה המצויין לעיל אינו מסקנה משפטית. על כל אדם להתייעץ עם עורך דין, אדריכל או כל מומחה אחר מטעמו, לצורך קביעה כמה מהחדרים בנכס יוכלו לשמש כחדרי שינה, בהתאם לחוק.