Slogen Here
שם
מס' טלפון
אימייל
תוכן ההודעה
הירשם לניוזלטר
שלח
שם שלך
מייל שלך
שם הנמען
מייל הנמען
תוכן ההודעה
שלח
אימייל
שלח

נווה צדק

לשכונה הציורית נווה צדק יש היסטוריה מפוארת וחוקי שימור שהופכים אותה לפנינה ים תיכונית בלב המזרח התיכון. שכונת נווה צדק מושכת אליה תושבי חוץ מצד אחד, תיירים מחו"ל וישראליים בכל הגילאים שנמשכים לשכונה הקסומה מכל הסיבות הנכונות
 

נווה צדק נוסדה ב 1887 והיא השכונה היהודית הרשמית הראשונה של תל אביב (מחוץ לחומות יפו). נווה צדק היא שכונה ציורית, בזכות הבתים הנמוכים, מחופי גגות הרעפים האדומי וקירותיהם הצבעוניים. ברחובות הקטנים לא עוברים אוטובוסים, וכך נשמר השקט של השכונה, בצד הרחובות הראשיים של נווה צדק כמו רחוב שבזי, בהם ממוקמים בתי קפה, חנויות, בוטיקים, בתי כנסת ועוד. ישן לצד חדש. חייט ותיק לצד בוטיק אופנה חדשני, צורף ותיק לצד חנות התכשיטים של מעצבות צעירות. אלה חיים ועובדים בצד אלה, וההרמוניה השוררת בין כולם - היא סוד קסמה של השכונה המיוחדת ביותר בתל אביב בפרט ובארץ בכלל. 

 

מראה ים תיכוני ויוקרתי

נווה צדק שומרת על ציביונה באמצעים מגוונים. ראשית, השכונה הוכרזה בשנת בסוף שנות השמונים כשכונה לשימור וחלים עליה ועל הבניינים והבתים בשכונה חוקים נוקשים שמטרתם אחת – לשמור על המראה הים-תיכוני של שכונת נווה צדק ובזאת בין השאר יש הקפדה ברורה על: בנייה עד גובה 3 קומות בלבד, קירות בצבעים מתוך קטלוג צבעוני, חיפוי הבניינים בטיח צבעוני (ולא בשיש או אבן), חלונות עם תריסי עץ או פרופיל בלגי וגגות רעפים. תושבים רבים רואים במראה האחיד והמיוחד הזה את הסיבה לחן של שכונת נווה צדק, שמזכירה שכונות באירופה הקלאסית. תושבי חוץ כמו גם תיירים נמשכים אל השכונה ובאים לבקר או לגור בה, בזכות יופייה הרב ובזכות העובדה שכשכונת מגורים מציעה נווה צדק את כל הדרוש לתושבים בעלי משפחות – מוסדות חינוך, מרכז קהילתי, אתרי קניות לבית ועוד. 

אתרים בנווה צדק

האתר החשוב ביותר בנווה צדק הוא ללא ספק מרכז סוזן דלל ששופץ ושוקם בשלהי שנות השמונים, כחלק מתוכנית שימור השכונה וביוזמת ומימון של משפחת דלל מלונדון בשיתוף עיריית תל אביב. במקור היו באתר סוזן דלל תיאטרון קטן שנקרא "תיאטרון נווה צדק" ובתי ספר לבנים ולבנות. המבנים העתיקים שוחזרו והפכו למתחם תרבות שכולל את משכנה הרשמי של להקת המחול בת שבע וכן להקת המחול "ענבל".
 
הרחבה הגדולה בקדמת המתחם ששופצה משמשת כיום למופעים פתוחים לקהל שמתקיימים תחת כיפת השמיים ובמתחם עצמו ארבעה אולמות מופעים בגדלים שונים שמארחים אירועי תרבות מגוונים, ממחול ועד תיאטרון. 
בין האתרים בנווה צדק ששוקמו ופתוחים לקהל ניתן למנות למשל את בית הסופרים, שבעבר התגוררו בו אנשי רוח חשובים דוגמת יוסף חיים ברנר ודבורה בארון וכיום הוא מוזיאון נחום גוטמן ואת בית רוקח, בו התגורר בעבר שמעון רוקח, ממייסדי השכונה, שמשמש כיום מוזיאון לתולדות השכונה וגלריה לאמנות. 

 

 


לצידם עומדים בתי משפחת שלוש – בית אהרון שלוש, ממייסדי השכונה ובעל האדמות הראשי בשכונה שהקים למשפחתו בית אבן מפואר על שתי קומות, עם חצר פנימית עוצרת נשימה ביופייה שכוללת גם בית כנסת קטן וגינה עצומה. את הבית מקיפה חומת אבן גבוהה.  שלוש בנה עבור נכדיו גם שני מבנים שזכו לכינוי "תאומי שלוש" אשר נמצאים ברחוב פינס 30 ו-32 בהתאמה). הבתים המפוארים נמצאים כיום בבעלות פרטית ונחשבים לסמל של השכונה המתחדשת שהפכה משכונה של תושבים ותיקים לשכונת יוקרה שמושכת אליה תושבים צעירים ומתעשרים חדשים. 

בשולי השכונה, בין חוף הים לנווה צדק, שוקם לפני שנים אחדות מתחם התחנה. בעבר (עד שנת 1948) פעלה כאן תחנת הרכבת בקו יפו-ירושלים. כיום משתרע מתחם תחנת הרכבת על שטח של כ-20 דונם (כ-20,00 מ"ר) ובו 22 מבנים מתקופות שונות המשוחזרים בהקפדה רבה  וביניהם מבני תחנת הרכבת ההיסטורית ולצידם שלל חנויות אופנה ועיצוב חדשות ופופולאריות שמושכות אליהן קהל צעיר ורב.

עסקים בנווה צדק

  • דלאל - מסעדה ובולונג'רי מסעדת השף גולן גורפינקל.

    כל ישראל חברים 14
    טלפון: 03-5109292
  • בבט - בוטיק אופנה איכותי אופנה וסטיילינג לילדים נוער ונשים.

    שבזי 31 נווה צדק
    טלפון: 03-5100534
  • משק ברזילי - מסעדה. בית קפה מסעדה אורגנית צימחונית.

    אחד העם 6 נווה צדק.
    טלפון: 03-5166329
  • נרולי - בית טבע חנות מזון אורגני טבעי ובר מיצים.

    לילינבלום 3 נווה צדק.
    טלפון: 03-5107869
  • סיפור פשוט - חנות ספרים מגוון רחב של ספרות בעברית ואנגלית.

    שבזי 36 נווה צדק.
    טלפון: 03-5107040
  • קרן וולף - תכשיטים עיצוב תכשיטים בסגנון נשי רומנטי.

    שבזי 1, נווה צדק
    טלפון: 03-5161222
  • ZOZI - זהבית אברהם מעצבת תכשיטים אתניים.

    שבזי 49 נווה צדק
    טלפון: 03-5100232
  • מיזו - בגדי נשים בגדים לנשים מבדים טבעיים.

    שבזי 51 נווה צדק
    טלפון: 03-5164105
  • אורית איבשין - תכשיטים תכשיטים המאופיינים בקו נקי.

    שבזי 54 נווה צדק.
    טלפון: 03-5160811

נכסים בנווה צדק

לנכסים נוספים באזור

 © כל הזכויות שמורות לחברת "אורן נדלן נווה צדק בע"מ" - אין להעתיק, לשכפל, לצלם, לתרגם, לקלוט ו/או לאכסן במאגר מידע בכל דרך ו/או אמצעי מכני, דיגיטלי, אופטי, מגנטי ו/או אחר – חלק כלשהו מן המידע ו/או המאמרים ו/או התמונות ו/או האיורים ו/או כל תוכן אחר שצורף ו/או נכלל באתר אינטרנט זה, בין אם לשימוש פנימי ו/או לשימוש מסחרי. כל שימוש בתכני האתר ללא אישור מפורש בכתב מ"אורן נדלן נווה צדק"' אסור בהחלט.

כל המידע המתייחס לנכסים למכירה והשכרה הוא ממקורות אמינים. המוצג אינו מתימר להיות מדויק והוא כפוף לטעויות, השמטות ושינויי מחיר. כל הצילומים הריבועיים והממדים הינם בקירוב. ממדים מדוייקים ניתן לקבל באמצעות שכירת שרותים מקצועיים של אדריכל או מהנדס. מס' חדרי השינה המצויין לעיל אינו מסקנה משפטית. על כל אדם להתייעץ עם עורך דין, אדריכל או כל מומחה אחר מטעמו, לצורך קביעה כמה מהחדרים בנכס יוכלו לשמש כחדרי שינה, בהתאם לחוק.